Co zrobić gdy sprzedaż w sklepie spada?

Tak naprawdę w handlu nie ma złych okresów. Wiem, że brzmi to strasznie i być może masz ochotę zamknąć tę stronę, jednak jeżeli poświęcisz mi chwilę wytłumaczę Ci w czym rzecz.

W biznesie najważniejsze jest to aby się dopasować. Polega to na tym, że musimy nauczyć się tego jak i o czym myśli nasz klient w konkretnym okresie. Przykładowo jego wewnętrzny dialog w grudniu, w okresie świątecznym brzmi:

Święta są tylko raz w roku. Raz się żyje, co z tego, że nie stać mnie na ten ciuch. Jakoś pojawią się pieniądze. Dam radę.

Jak wiesz przed świętami ludzie mają manię wydawania pieniędzy i TY musisz przygotować swój biznes na ten rozgrzany do czerwoności instynkt wydawania kasy. Twój sklep ma pękać w szwach od nowych, świetnych ubrań. Musisz przygotować się na 3 poziomy. Posiadać produkty tanie, w średniej cenie i najdroższe i sprytnie nimi pracować. Gdy klientka decyduje się na średnią cenę zaproponuj coś drogiego. Gdy kupuje np. coś tańszego, to zaproponuj pakiet 3 tanich ubrań z odpowiednim rabatem.




Podaj imię:

Podaj swój email:

Zapisując się zgadzasz się z polityką prywatności.


Zostaw komentarz

komentarze 4

  1. `Dariusz

     /  29 kwietnia 2012

    Mam lokal w centrum miasta,ale w podworku.Jak najlepiej dotrzec z reklama do ludzi,ktorzy musza przejsc przez brame,zeby zobaczyc moj sklep z outletem???

  2. Natalia

     /  18 czerwca 2012

    zachęcająca diagnoza:)

  3. Iwona

     /  29 marca 2013

    Tak, mnie również interesuje odpowiedź na to pytanie.
    Gdy sklep nie jest w samym centrum a troszkę dalej lub w podwórku?

  4. u mnie zadziałał baner led, ale polecam też pomyśleć nie tylko o sprzedaży, w naszym sklepie ludzie lubią czasami pogadać, w dużych sklepach mają problem bo całość nastawiona jest tylko na obsługe klienta i tyle, u nas często klientka zanim coś kupi spędzi z 10-15 minut na rozmowie potem zrobi zakupy i jest ok. Dbajcie nie tylko o obroty ale i o miłą koleżeńską atmosferę.

Zostaw odpowiedź