Tak naprawdę w handlu nie ma złych okresów. Wiem, że brzmi to strasznie i być może masz ochotę zamknąć tę stronę, jednak jeżeli poświęcisz mi chwilę wytłumaczę Ci w czym rzecz.
W biznesie najważniejsze jest to aby się dopasować. Polega to na tym, że musimy nauczyć się tego jak i o czym myśli nasz klient w konkretnym okresie. Przykładowo jego wewnętrzny dialog w grudniu, w okresie świątecznym brzmi:
Święta są tylko raz w roku. Raz się żyje, co z tego, że nie stać mnie na ten ciuch. Jakoś pojawią się pieniądze. Dam radę.
Jak wiesz przed świętami ludzie mają manię wydawania pieniędzy i TY musisz przygotować swój biznes na ten rozgrzany do czerwoności instynkt wydawania kasy. Twój sklep ma pękać w szwach od nowych, świetnych ubrań. Musisz przygotować się na 3 poziomy. Posiadać produkty tanie, w średniej cenie i najdroższe i sprytnie nimi pracować. Gdy klientka decyduje się na średnią cenę zaproponuj coś drogiego. Gdy kupuje np. coś tańszego, to zaproponuj pakiet 3 tanich ubrań z odpowiednim rabatem.
`Dariusz
/ 29 kwietnia 2012Mam lokal w centrum miasta,ale w podworku.Jak najlepiej dotrzec z reklama do ludzi,ktorzy musza przejsc przez brame,zeby zobaczyc moj sklep z outletem???
Natalia
/ 18 czerwca 2012zachęcająca diagnoza:)
Iwona
/ 29 marca 2013Tak, mnie również interesuje odpowiedź na to pytanie.
Gdy sklep nie jest w samym centrum a troszkę dalej lub w podwórku?
ubranka dla dzieci
/ 27 stycznia 2015u mnie zadziałał baner led, ale polecam też pomyśleć nie tylko o sprzedaży, w naszym sklepie ludzie lubią czasami pogadać, w dużych sklepach mają problem bo całość nastawiona jest tylko na obsługe klienta i tyle, u nas często klientka zanim coś kupi spędzi z 10-15 minut na rozmowie potem zrobi zakupy i jest ok. Dbajcie nie tylko o obroty ale i o miłą koleżeńską atmosferę.