Czy warto sprzedawać outlet w modelu obwoźnym?

W dzisiejszym wpisie chcę odpowiedzieć na pytanie jednego z czytelników naszego blogu. Oto ono:

Witam! Od pewnego czasu noszę się z zamiar rozpoczęcia handlu markową damską bielizną typu „outlet” poprzez handel obwoźny. Czytając Pana porady doszedłem do wniosku że lepiej handlować jednym rodzajem outletu gdyż będę trafiał do konkretnej grupy klientów a towar w dobrej hurtowni będę mógł dobrać sam.
Moje pytanie brzmi:Czy właśnie taki sposób handlu ma sens, czy raczej lepiej otworzyć sklep który wiąże się z większymi kosztami ale też jest inaczej spostrzegany niż handel na targu.
Pozdrawiam.

Sklep stacjonarny czy sprzedaż obwoźna? Co jest korzystniejsze?

Zacytowany powyżej list otrzymałem od jednego z czytelników bloga zarabiajnaoutlecie.pl. Jak widzisz główny Twój problem polega na tym, że nie wiesz na co się zdecydować. Podejmowanie decyzji to jedna z najważniejszych umiejętności w prowadzeniu własnej firmy. Nie mogę podjąć decyzji za Ciebie, ale mogę powiedzieć co ja zrobiłbym na Twoim miejscu.

Czym kieruje się kupujący na bazarze?

Jeżeli masz „dojście” do bielizny outlet po okazyjnych cenach to nie marnowałbym tego potencjału na handel obwoźny. Najważniejszy argument, który przemawia na NIE to fakt, że klienci różnego rodzaju „rynków” i „straganów” przy decyzji kierują się głównie ceną a nie jakością czy marką. Kobiety, które znają dobre marki i szukają jakości raczej nie biegną o 7.00 na rynek żeby znaleźć swoje ulubione marki.


Podaj imię:

Podaj swój email:

Zapisując się zgadzasz się z polityką prywatności.


Zostaw komentarz

komentarzy 5

  1. Konrad

     /  10 listopada 2013

    Dziękuje za szybką odpowiedź.
    No właśnie największym minusem lokalu są koszty jego wynajęcia które od razu trzeba uwzględnić w cenie towaru, natomiast za handlem obwoźnym przemawia to do mnie, że nie ponosiłbym tak ogromnych kosztów utrzymania od samego początku które mnie trochę przerażają przy wynajęciu lokalu a zarazem mógłbym być w różnych miejscach i trafiać do większej ilości klientów bo jak wiemy w handlu outletem klient nie zawsze może kupić to co mu się podoba bo nie ma akurat takiego rozmiaru albo jest rozmiar a nie ma modelu, a z drugiej strony tak jak Pan wspomniał na targ ludzie idą za ceną.

    Pozdrawiam

  2. admin

     /  10 listopada 2013

    Wszystko zależy od strategii. Być może potrzebujesz czasu, żeby nauczyć się swojego produktu. Pomyśl o tym w taki sposób, że dzięki sprzedaży obwoźnej możesz zdobyć fundusze na prowadzenie butiku. Możesz też pomyśleć o sprzedaży przez Allegro, tylko tam musisz się liczyć z większą konkurencją. Najważniejszy problem to klienci – nie zawsze w handlu obwoźnym znajdziesz klientów akurat na Twój produkt.

  3. Konrad

     /  10 listopada 2013

    A jak Pan uważa czy nastawienie się na jeden produkt jest dobrym pomysłem ??

  4. Prawdopodobnie chodzi Ci o nastawienie na jeden rodzaj asortymentu np. bielizna outlet lub ubrania np. dziecięce. Wyznaję zasadę jeden sklep – jedna grupa klientów. Przykładowo grupa klientów to osoby, które należą do klasy średniej i mają dwoje dzieci. Taka rodzina to ubrania dla kobiet, mężczyzn, młodzieży i dzieci. Wszystko to możesz umieścić w jednym sklepie. Zależy to od Twojej strategii. Im masz bardziej konkretną niszę, tym mniej masz konkurencji.

  5. Judyta

     /  26 kwietnia 2016

    Witam.
    Ja mam zamiar otworzyć outlet z sukniami ślubnymi. Są to suknie nowe powystawowe z salonów markowych sukien ślubnych z UK. Tylko, że ja chcę zacząć od sprzedawania z domu (na razie nie chcę wdawać się w tak duże koszty jak wynajem lokalu) ewentualnie przez internet (olx, fanpage na fb). Co pan o tym myśli?

Zostaw odpowiedź